Estimades companyes, Ens apropem a una data molt significativa per a la classe treballadora, el l’1 de Maig. Per a este dia, des de la Confederació General del Treball (CGT), veiem més necessària que mai impulsar una ofensiva anarcosindicalista davant les condicions de vida de la població en general, de les treballadores en particular i les amenaces globals que ens aguaiten.
Des d’ací fem una crida al sindicalisme combatiu i revolucionari que faja front a la devaluació dels salaris i l’augment de la inflació, a la precarietat, la desocupació, la sinistralitat laboral – 796 treballadores han mort al seu lloc de treball en 2024 – , la temporalitat, les condicions indignes i el treball parcial; que no podem oblidar que incideixen especialment entre les dones, els jóvens, les dissidències, les persones migrants i les persones racialitzades.
A tot açò afegim l’augment dels preus del lloguer i l’habitatge, la privatització dels serveis públics essencials, la renovada estratègia imperialista que passa pel rearmament d’Europa, el Genocidi al Poble Palestí i la crisi mediambiental provocada pel capitalisme salvatge que assola el nostre planeta; com es el cas de la DANA que patí el nostre territori el passat 29 d’octubre.
Aquest 1 de maig de 2025, la CGT tornarà a eixir al carrer per a reivindicar totes les lluites, tots els conflictes que ens traspassen. Vos esperem, per a unir-vos al Bloc Roig i Negre, a les 11.30 en la Plaça de Sant Agustí de València. La manifestació finalitzarà amb un concert de les bandes Potato i Sin Propina a la Plaça Músic López-Chávarri.
Alhora, vos animem a proposar les vostres pròpies accions i/o realitzar els parlaments que cregueu oportuns, contant amb tot el nostre suport. Esperem la vostra resposta, i no dubteu a posar-vos en contacte amb nosaltres a través del següent correu: fed.local@cgtvalencia.org.
Salut!
CGT-València
Fuente: Gabinete de Comunicación de la Confederación General del Trabajo del País Valenciano y Murcia